Jaký je rozdíl mezi lokalizací a globalizací?

Úvodní strana » Magazín » Jaký je rozdíl mezi lokalizací a globalizací?

Jaký je rozdíl mezi lokalizací a globalizací?

Jaký je rozdíl mezi lokalizací a globalizací?

V dnešním světě stále více podniků expanduje a překračuje hranice své země. Jde o snahu využít podíl na mezinárodním trhu. K tomu existují některé nástroje, které mohou podniky použít. Lokalizace a globalizace jsou nejlepšími příklady takových nástrojů. Tyto nástroje mají určité podobnosti, ale nejsou úplně stejné. Ale pokud je konečným cílem obou nástrojů oslovit více lidí, jaký je v nich rozdíl? Některé z těchto rozdílů si rozebereme.

Co je to lokalizace?

Lokalizace je proces přizpůsobení obsahu pro konkrétní regiony. Tento proces zahrnuje překlad všech aspektů obsahu za účelem zachycení kulturních nuancí. Mezi tyto aspekty patří mimo jiné texty, obraz, zvuk, etiketa, humor a měna. S lokalizací se firma zaměřuje pouze na lidi v určité oblasti. Lokalizace je dobrý nástroj, který lze použít při pokusu proniknout na konkrétní trh. Je to proto, že předává zprávu jedinečným způsobem, ke kterému se mohou vztahovat pouze konkrétní lidé.

Co je to globalizace? 

Globalizace je proces tvorby obsahu, který je dostupný v mnoha jazycích. To znamená, že stejný obsah musí být přístupný pro všechny různé kultury, které si jej prohlíží. S globalizací je stejný obsah přístupný různým lidem a to bez ohledu na jazyk, kterým mluví. Vzpomeňte si například na oblíbenou značku elektroniky. Pokud si od ní zakoupíte televizor, najdete v krabici manuál. Pravděpodobně zde naleznete sekci s návodem v mateřském jazyce. Pokud přejdete na stránku v jiném jazyce, její obsah bude totožný. To je globalizace v praxi, prodej produktů způsoby, které se týkají mnoha kultur. 

Rozdíly mezi lokalizací a globalizací

Po definování těchto dvou pojmů již mezi nimi existují velké rozdíly. Hlavní rozdíl je v cílové skupině. Lokalizace cílí na konkrétní publikum v rámci konkrétní lokality. To znamená, že lidé mimo tuto lokalitu nemusí mít k vaší zprávě vztah.

Ale s globalizací neexistují žádná omezení. Globalizace umožňuje přijímat informace lidem v různých kulturách. Jediný rozdíl je v jazyce, ve kterém je obsah přijímán. Globalizace umožňuje někomu ve Francii a jinému v Číně procházet stejnou webovou stránku. Pokud jde o celosvětovou dostupnost, globalizace má své nevýhody. Hlavní nevýhodou je, že chybí lokální dotyk, který lokalizace zachycuje. Tento obsah pro širší publikum někdy ztěžuje oslovení úzce specializovaného publika. Pomocí lokalizace můžete obsah nasměrovat ke konkrétnímu publiku. Toto jedinečné a přímé zasílání zpráv usnadňuje lidem nákup vaší nabídky.

Formátování

Další rozdíl mezi globalizací a lokalizací je ve formátování. V globalizaci bude muset vaše firma vytvářet obsah v různých formátech. To vám umožní integrovat různé aspekty, které osloví různorodé publikum. Většina lidí například čte věty zleva doprava. Na globalizovaném webu musí být kódy flexibilní, aby vyhovovaly těm, kdo čtou zprava doleva. To znamená, že web by měl být uživatelsky přívětivý. Tímto způsobem může uspokojit lidi ze západních zemí i ze Středního východu nebo východní Asie. 

Tržní dosah

Omezený trh je dalším rozdílem mezi lokalizací a globalizací. Již dříve jsme popsali lokalizaci jako přizpůsobení obsahu pro konkrétní místa. Díky tomu je lokalizovaný obsah dostupný pouze pro lidi, kteří se mohou vztahovat ke kontextu. Kdokoli mimo tento region nemusí rozumět tomu, o čem je obsah. A mohlo to být horší, kdokoli mimo toto konkrétní národní prostředí může být tímto obsahem uražen. Tím se výrazně omezuje dosah lokalizovaného obsahu.

Pokud jde o globalizovaný obsah, vaše sdělení může zasáhnout široko daleko. Je to proto, že pro žádnou skupinu lidí neexistují žádné specifické nuance. Informace jsou standardní v jakémkoli jazyce, ve kterém se rozhodnete je přijímat. Vaše firma tak získá širší publikum, které se může pokusit spojit. Širší publikum také představuje příležitost, aby vaši nabídku nakoupilo více lidí, ale obvykle je o něco těžší získat tento buy-in od zákazníků s obecným sdělením

Co použít?

Jak globalizace, tak lokalizace jsou důležité pro dosažení nových trhů. Chcete-li zjistit, za čím byste měli jít, budete muset posoudit potřeby svého podnikání. Pokud cílíte na konkrétní trh, budete vědět, jak vybrat lokalizaci. Ale pokud je vaším cílem překročit několik hranic, pak byste měli zvážit globalizaci. Oba nástroje můžete také použít k vzájemnému doplnění. Globalizace webových stránek například umožňuje jejich lokalizaci. Klíčem je, aby byly zdrojové kódy pro takové úpravy flexibilní.

Vážení klienti,
na Vámi zadané poptávky se snažíme reagovat co nejrychleji, maximálně do 15-ti minut. Tímto způsobem se můžete snadno a rychle dozvědět více informací o našich službách a cenách, aniž byste se jakkoliv zavázali.

Těšíme se na spolupráci s Vámi.

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.*

V dalším kroku prosím nahrajte potřebné soubory.

Pole označená * jsou povinná.