Co je to transkreace a proč je tak důležitá?

Úvodní strana » Magazín » Co je to transkreace a proč je tak důležitá?

Co je to transkreace a proč je tak důležitá?

Co je to transkreace a proč je tak důležitá?

Co je to transkreace a proč je tak důležitá?

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak všechny ty velké mezinárodní společnosti vytvářejí reklamní a marketingové propagace, které se objevují stejně dobře v Koreji i v USA? Abyste se mohli smysluplným způsobem spojit se svým vícejazyčným publikem, můžete s ním komunikovat prostřednictvím transkreace. Transkreace je velmi důležitá, protože použití normálního překladu z jednoho jazyka do druhého není vždy dostačující k předání úplného sdělení, které chcete doručit své cílové skupině. Ale co to ta transkreace je a proč je tak důležitá? Pojďme to zjistit. 

Co je transkreace? 

Pojem transkreace pochází z anglického slova „transcreation“, které vzniklo složením slov „translation“ a „creation“. Transkreace neboli „kreativní překlad“ je proces, kdy nepřekládáte slovo od slova, ale soustředíte se pouze na zachycení požadovaného přesvědčivého nebo emotivního účinku původního sdělení a jeho přenesení do upraveného překladu. Lidem, kteří přetvářejí obsah, se v angličtině říká „transcreators“, volně přeloženo jako „přetvářeči“. Aktiva dodaná tvůrci by měla mít stejné emoce, cíle a duši jako hlavní kopie. Musí mít stejný tón psaní, styl a význam a zároveň oslovovat publikum v příslušných jazycích.

 

Mezinárodní masová komunikace byla díky transkreaci velmi lukrativní. Mnoho organizací po celém světě se snaží pomocí transkreace zacílit na každou zemi individuálně. Účelem transkreace je vícejazyčný obsah se stejným emocionálním dopadem jako zdrojový obsah.

 

V dnešní době transkreace značně pokročila. Nyní je základní součástí přitahování pozornosti spotřebitelů na mezinárodních trzích. Mnoho velkých společností, jako je Coca-Cola, McDonald's a Amazon, přetvořilo své webové stránky, aby zaujaly publikum z celého světa. Ale proč tyto podniky přetvořily své webové stránky?

Proč je transkreace důležitá?

Existují 4 hlavní důvody, proč je transkreace důležitá pro vaše podnikání. Podívejme se, jaké to jsou. 

Poutavý obsah

Obsah, který je přetvářen, více rezonuje s vaší cílovou skupinou, protože je přeložen a znovu vytvořen s ohledem na cílovou skupinu a v mnoha případech je zcela odlišný od zdrojového textu. Navíc je vždy praktické pro každou stránku na webu vytvářet skutečně jedinečný obsah a transkreace vám to umožní. 

Snižuje míru okamžitého opuštění a zvyšuje počet opakovaných návštěv

Pokud uživatelé přijdou na váš web z vyhledávačů a pak ho zase rychle opustí, vyšle to vyhledávači signál, že váš obsah není užitečný. Dává jim to náznaky, že je váš obsah irelevantní nebo má nízkou kvalitu, což by mohlo přimět vyhledávače, aby snížily kvalitu vašeho webu na svých stránkách s výsledky vyhledávání. Na druhou stranu opakované návštěvy vašeho webu nejen posílají kvalitní signály do vyhledávačů, ale přímo ovlivňují vaše pozice ve výsledcích vyhledávání.

 

Snížení míry okamžitého opuštění a zvýšení počtu opakovaných návštěv je proto klíčem k informování vyhledávačů o kvalitě vašeho obsahu. Čím více máte opakovaných návštěv vašich stránek od těchto uživatelů, tím více se vaše stránky zobrazí v budoucích souvisejících vyhledáváních. Přizpůsobením obsahu vaší cílové skupině bude vaše firma více rezonovat. To vede ke snížení míry okamžitého opuštění, delší době sledování a opakovaným návštěvám.  

Více sociálního sdílení

Obsah vytvořený transkreací je přizpůsoben tak, aby vyhovoval preferencím a chování uživatelů na cílovém trhu a je mnohem pravděpodobnější, že bude sdílen. To je důvod, proč je sociální sdílení ovlivňující SEO v posledních letech intenzivním předmětem diskusí.

Sdílení na sociálních sítích totiž nepřímo pomáhá vašemu SEO tím, že zvyšuje pravděpodobnost, že váš obsah bude nalezen, lajkován, znovu sdílen nebo na něj odkazováno z jiných stránek na internetu. Což by jinak bylo obtížné, pokud by obsah nebyl přetvářen a účel vašeho webu nebyl správně prezentován cílovému publiku. 

Zvýšená důvěra a autorita

Špatné překlady mohou mít negativní dopad na důvěru návštěvníků a autoritu vašeho webu. Ale ani přesné překlady často nedokážou zachytit žádoucího přesvědčivého nebo emotivního ducha původního textu. Aby se obsah mohl úspěšně šířit, aby si vybudoval důvěru a autoritu, musí být přetvářen. Transkreace, která zahrnuje přizpůsobení nejen textu, ale i obrázků, log, symbolů a barev, se používá ke zvýšení míry zapojení a konverzí na místních trzích. Když spolupracujete se specializovaným transkreačním týmem, můžete rychle budovat, testovat a optimalizovat svou digitální nabídku na cílovém trhu. Vylepšení všech dříve zmíněných metrik proto přináší úspěšnou strategii optimalizace SEO a konverzního poměru na zámořských trzích.

 

Pokud jste značkou, která chce poslat své poselství světu a oslovit různé národy, aniž by ztratila svou duši na mezinárodních trzích, naše agentura je připravena vám pomoci. Náš tým odborníků vám může pomoci s transkreací, abyste si zajistili, že budete mít nejpůsobivější a nejsmysluplnější obsah, který je dokonale přizpůsoben vašemu novému cílovému trhu.

Vážení klienti,
na Vámi zadané poptávky se snažíme reagovat co nejrychleji, maximálně do 15-ti minut. Tímto způsobem se můžete snadno a rychle dozvědět více informací o našich službách a cenách, aniž byste se jakkoliv zavázali.

Těšíme se na spolupráci s Vámi.

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.*

V dalším kroku prosím nahrajte potřebné soubory.

Pole označená * jsou povinná.