8 nejžádanějších jazyků ve světě podnikání
8 nejžádanějších jazyků ve světě podnikání
Těžiště dnešního obchodního světa se přesunulo do mezinárodní přítomnosti, přičemž většina velkých značek má zastoupení na všech hlavních kontinentech světa. S tím, co bylo řečeno, většina z nich také poskytuje svůj obsah v různých jazycích, aby bylo uspokojeno různé jazykové publikum.
Zaujměte klienty v jiných zemích
Každý podnik, který chce proniknout na globální trh, nemá jinou možnost, než lokalizovat své nabídky a používat vícejazyčný obsah, aby mohl prodávat své produkty a služby publiku s různým kulturním a jazykovým zázemím. A jaký je nejlepší způsob, jak úspěšně zaujmout publikum? Poskytnout jim obsah v jejich rodném jazyce. Jediný problém je, že naše planeta je domovem asi 7000 jazyků. Do kterého jazyka by tedy měla vaše značka investovat? Abychom vás nasměrovali správným směrem, máme pro vás praktický seznam nejvyhledávanějších jazyků v obchodním světě, které mohou pomoci nastartovat globální expanzi vaší značky.
Nejlepší Globální Obchodní Jazyky
1. Angličtina
Lingua franca obchodu a akademické sféry je angličtina. Anglicky mluví 338 milionů rodilých mluvčích v 94 zemích. Je to také oficiální jazyk 20 nejvýznamnějších mezinárodních organizací, takže je převládající. Většina zemí používá angličtinu jako svůj primární cizí jazyk a vyučuje ji ve školách. Anglicky rozumí až třetina světové populace. Vzhledem k tomu, že je 52 % webů v angličtině, jde tedy také o nejčastěji používaný jazyk na internetu a používá ho 949 milionů uživatelů. Chcete-li na internetu prosperovat na globální scéně, je pro vaši značku klíčové mít anglický obsah.
2. Čínština
Čínština je druhým nejoblíbenějším jazykem v obchodním světě a zahrnuje skupinu čínsko-tibetských jazyků, která má více než 995 milionů rodilých mluvčích. S ohromnou 1 miliardou mluvčích po celém světě je čínština jazykem, který je na vzestupu. Ve skutečnosti předstihla expanze čínské ekonomiky americkou a v roce 2018 se stala nejrobustnější ekonomikou světa, a proto je tento jazyk znatelným zdrojem příležitostí.
3. Španělština
Se 405 miliony rodilých mluvčích je španělština jazykem, který si nemůžete dovolit ignorovat. Po mandarínštině je to druhý nejrozšířenější jazyk. Může otevřít dveře podnikání ve Španělsku, zemích Latinské Ameriky a Spojených státech, kde jím mluví jako prvním jazykem zhruba 37 milionů lidí. USA jsou domovem druhé největší ekonomiky světa a očekává se, že do roku 2050 se jejich hispánská populace zdvojnásobí, a proto je španělština v podnikání kriticky důležitá.
4. Arabština
Arabština je rodným jazykem zhruba 295 milionů lidí na celém světě a je také úředním jazykem 28 zemí, včetně zemí Středního východu a Afriky. Britská organizace The British Council odhaduje, že arabština je druhým nejdůležitějším jazykem budoucnosti. Vzhledem k tomu, že je na Středním východě elektronický obchod na vzestupu a mnoho arabsky mluvících lidí mluví pouze arabsky, aby vaše firma získala výhodu na mezinárodním trhu, je nezbytné přeložit váš online obsah a lokalizovat jej pro arabské publikum.
5. Němčina
S celkovým počtem 210 milionů mluvčích po celém světě a 95 milionů rodilých mluvčích je němčina čtvrtým nejpoužívanějším jazykem na internetu a 5. nejdůležitějším obchodním jazykem na světě. Německo je nejsilnější a největší ekonomikou v Evropské unii a je také nadcházející velmocí na světové scéně, díky čemuž je němčina cenným jazykem pro podnikání. Němčina je významná pro vědecký výzkum a patří mezi nejdůležitější vědecké jazyky pro měkké vědy, jako je zdravotnictví, sociální vědy, psychologie, umění a humanitní vědy.
6. Portugalština
Portugalština, kterou se mluví v Portugalsku, Brazílii a mnoha afrických zemích, mluví asi 215 milionů lidí na celém světě. Po španělštině je to také nejběžněji mluvený jazyk v Latinské Americe a každý den jej používá přibližně 154 milionů uživatelů internetu. Podle organizace The British Council je portugalština dalším z nejdůležitějších jazyků budoucnosti a nabízí pro podniky, které jsou ochotny na tento trh vstoupit, nespočet příležitostí v oblasti obchodu, vědy, vzdělávání a diplomacie. UNESCO odhaduje, že portugalština je po angličtině nejrychleji rostoucím evropským jazykem na světě a jako mezinárodní jazyk má nejvyšší potenciál růstu v jižní Africe a Jižní Americe.
7. Ruština
Po angličtině je ruština druhým nejpoužívanějším jazykem v obsahu webových stránek a má asi 155 milionů rodilých mluvčích v celé východní Evropě a Rusku. Rusko je jednou ze čtyř hlavních světových velmocí a šestou největší světovou ekonomikou, která by měla do roku 2030 předstihnout Německo. Jako jeden z oficiálních jazyků OSN je ruština také oficiálním jazykem v rámci Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě a Šanghajské organizace pro spolupráci. S ohledem na to není těžké pochopit, proč je ruština nezbytným jazykem pro diplomacii, obchod a mezinárodní vztahy. Ruština, známá svými skvělými inženýrskými mozky a IT komunitou, je jedním z nejoblíbenějších jazyků pro vědeckou a technickou literaturu, jako je materiálová věda, inženýrství a fyzika.
8. Francouzština
Francouzština může být známá jako jazyk lásky, ale je to také důležitý obchodní jazyk. Existuje zhruba 75 milionů francouzsky rodilých mluvčích ve 39 zemích je a odhaduje se, že až 220 milionů lidí používá francouzštinu jako druhý jazyk. Používá jej také asi 102 milionů uživatelů internetu a v budoucnu by mohl předběhnout angličtinu a mandarínštinu. Mnoho afrických zemí mluví francouzsky a tento region je bohatý na přírodní zdroje. Z pěti nejrychleji rostoucích ekonomik Afriky se francouzsky mluví ve třech z nich. V zemích, jako je Alžírsko a Maroko, kde je nízká úroveň znalosti angličtiny, je francouzština jako lingua franca klíčová.
Využitím síly nejžádanějších obchodních jazyků a překladem vašeho obsahu do těchto jazyků může vaše firma získat výraznou konkurenční výhodu.