Výuka angličtiny v zaměstnání nemusí být vždy efektivní
Výuka angličtiny v zaměstnání nemusí být vždy efektivní
Zaměstnanců je nedostatek a společnosti se předhání v nabídce benefitů, aby nalákaly nové zaměstnance nebo používají benefity k udržení těch stávajících. Výuka angličtiny s profesionálním lektorem, kterou zaměstnavatel plně nebo částečně hradí, se stal jedním z nich. Tlumočení z angličtiny patří k požadavkům mnoha společností a zaměstnanci si stále více uvědomují důležitost znalosti anglického jazyka nejen na trhu práce, ale také v běžném životě.
Jak vybrat správného lektora?
Zaměstnanci by měli na výuku chodit dobrovolně. Pokroky by měly vidět nejen zaměstnavatelé, ale také je na sobě cítit sami studenti. Lektor by měl mít ve skupině přiměřené množství žáků, aby se mohl všem věnovat. Zaměstnanci se většinou sami ozvou, pokud jim lektor nevyhovuje.
Výuka v pracovní době?
Když bude výuka probíhat v pracovní době, hrozí, že zaměstnanci se budou chtít jen zašít. Výuka pak nemá žádný efekt ani smysl. Finanční spoluúčast, výuka mimo pracovní dobu nebo s naděláním ušlých hodin může mnoho studentů odradit. Ovšem, kdo chce ovládat překlady do angličtiny, této příležitosti využije. Jazyková bariéra může bránit zaměstnanci v povýšení nebo se podílet na důležitých projektech.
Zaměstnavatelé chtějí vidět výsledky rychle
Někteří vidí výsledky za každou lekcí, někteří studenti pracují dlouhodobě. Také zaáleží na metodě lektora. Na konci kurzu by však měli mít všichni stejné znalosti. Výsledky průběžně dostává i zaměstnavatel. Pokud nevidí pokroky u svých zaměstnanců, požaduje výměnu lektora.
Důležitá je motivace
Kariérní růst, možnost vycestovat na zahraniční pobočky nebo jen doplnit kolonku „znalost cizích jazyků“ v životopise mohou být inspirací pro zaměstnance učit se angličtinu s chutí. Nejhorší variantou je, když dostane zaměstnanec výuku „za trest“.