Překládání textu, který bude optimalizovaný pro vyhledávače
Většina majitelů webových stránek je seznámena se základní problematikou optimalizace pro vyhledávače a dbá, aby byl pro ně obsah webu plně validní. Pokud se překládají texty nebo články na web do cizích jazyků, měla by být rovněž dodržena patřičná pravidla optimalizace. Jestliže má být text stejně přínosný i pro návštěvníky z jiných zemí, je třeba dodržet maximální kvalitu a namísto amatérského překladu se obrátit na nás.
Představíme si 5 základních bodů, které je potřeba u SEO překladu dodržet:
Správná volba klíčových slov
Základním SEO pravidlem je správný výběr klíčových slov, která uživatelé nejčastěji hledají ve spojitosti s tématem, o kterém se píše. Problém je, že v jednotlivých jazycích se mohou klíčová slova lišit, zejména jejich vyhledávanost. Je tedy třeba udělat analýzu klíčových slov pro každý cílových jazyk. K tomuto úkonu slouží celá škála SEO nástrojů, pomocí vám může i mnoho firem, které se na analýzy klíčových slov zaměřují. Pokud tato slova zajistíte, my je zakomponujeme do textu tak, aby působila zcela přirozeně a neuměle.
Zajímavé nadpisy
Jedním z hlavních faktorů, které ovlivňují návštěvnost, jsou poutavé nadpisy. Rozdíl mezi poutavým a nezajímavým nadpisem je obrovský. Zatímco rafinovaně vymyšlený nadpis dokáže snadno upoutat pozornost tisíců uživatelů a získat mnoho sdílení na sociálních sítích, nezajímavý nadpis dokáže dokonce i kvalitně napsaný článek zcela pohřbít. U překladu jsme proto schopni zajistit i maximálně poutavé nadpisy a podnadpisy, které rozhodně nezůstanou bez povšimnutí.
Podání textu
Ne každý článek je možné podat v každém jazyce stejně. Zatímco v angličtině může být podání zajímavé, v češtině může být efekt opačný a platí to i u ostatních jazyků. Každý má svůj styl psaní a pokud se text do cizího jazyka přeloží jen strojově, čtenáře nezaujme. Základem SEO obsahu je text, který prodává, proto nespoléhejte na překlad od nezkušených překladatelů, my vám zajistíme profesionální zpracování podané tak, aby ho každý pochopil tak, jak je potřeba.
Struktura textu
Samotná struktura textu je velmi důležitá a sledují ji nejen vyhledávače, ale hlavně i čtenáři. Jednolitý text působí velice nestravitelně a mnoho lidí odradí od čtení. Text je třeba doplnit o správné formátování, seřazení nadpisů a podnadpisů (H1, H2 aj.), tabulky, číslované nebo bodové seznamy, otázky a odpovědi, infografiku, ale i výzvu k akci (call to action). Barvitá struktura je pro čtenáře lákavá a dokonce i vyhledávače ji snadněji zaindexují než hromadu textu bez hlavy a paty.
Štítky
Obzvláště u magazínů jsou štítky (nebo také tagy) jedním z nejdůležitějších bodů pro vyhledávače. Štítky se určují podle tématu článku a klíčových slov. Vyhledávače na ně kladou velký důraz a důležité jsou i pro snadné vyhledávání na samotném webu.
Pokud překládáte web a chcete, aby byl pro vyhledávače maximálně validní, rádi vám takový text zajistíme.