+420 720 221 398 / +420 242 441 830 Po-Ne 07:00 - 22:00

Polévky různých zemí, které nás zahřejí

V chladném zimním počasí nic nezahřeje lépe tak, jako vydatná a chutná polévka. Může se jednat o
polévku krémovou nebo silný vývar různého druhu. Každá země má svoji tradiční polévku.
Podívejte se na některé z nich.


Pasta e Fagioli - Itálie
Základ této oblíbené polévky tvoří fazole a těstoviny. Recept na její přípravu se však liší v závislosti
na regionech. Mezi další suroviny, které se pro její přípravu používají, patří česnek, čerstvý
rozmarýn, olivový olej, konzervovaná rajčata, Pancetta, sůl, pepř a strouhaný sýr pecorino.


Pozole - Mexiko
Tato polévka se v Mexiku konzumuje celoročně, v zimním období však nejvíce. Jedná se o
vepřovou polévku s chilli, rajčaty, hominy (speciálně upravená kukuřičná zrna) a velké množství
různých druhů koření. Podává se s tortilla chipsy.


Wedang Ronde - Indonesie
Základ tvoří zázvorový vývar, v němž se nacházejí koule z rýžového moučného těsta, jež se plní
smaženými arašídy.


Kartoffelsuppe — Německo
Jedná se o bramborovou polévku. Recepty pro její přípravu se liší mezi jednotlivými regiony a
dokonce i mezi rodinami. Základ tvoří brambory, slanina, pórek, zelenina a smetana.


Soupe à L’oignon Gratinée — Francie
Cibulová polévka se sýrem a krutony se podává v každé francouzské restauraci. Většinou slouží
jako předkrm.


Boršč – Rusko
Tato tradiční ruská polévka je poněkud kontroverzní, buďto si ji zamilujete nebo vám nechutná.
Mezi hlavní ingredience patří řepa, hovězí maso, brambory, mrkev, zelí, cibule, rajčatová pasta a
koření.


Canja De Galinha – Brazílie
Tato polévka populární nejen v Brazílii, ale také v Portugalsku, se připravuje z vývaru, kuřecího
masa, rýže a zeleniny (mrkev,cibule). Charakteristickým znakem je dlouhé vaření kuřete (asi 2
hodiny). Na dochucení se používá máta.

Kontaktujte nás kdykoliv přes formulář nebo na telefonním čísle
+420 720 221 398

Nezávazná poptávka překladu

Do 15 minut vám zašleme nezávaznou cenovou kalkulaci

Kontaktujte nás

+420 720 221 398

+420 242 441 830

info@profiprekladatel.cz
Poptávka
Badge

Reference

Náš blog

  • Superlegalizace dokumentů

    Ocitli jste se v situaci, kdy potřebujete předložit veřejné listiny, jež byly vydány v České republice, v jiném státě a ten není součástí úmluvy o apostile (doložka potřebná pro zahraničí prokazující ověření podpisů a razítka na dané listině)? Pak potřebujete zajistit superlegalizaci. Listiny se superlegalizací předkládáte v případě, že se rozhodnete v zahraničí uzavřít sňatek, studovat, podnikat nebo se na nějakou dobu usadit. Potřebné originální listiny nelze doložit pouze v českém jazyce. Nejčastěji se superlegalizují tyto dokumenty: rodný, oddací nebo úmrtní list listiny dokládající vzdělání – maturitní vysvědčení, osvědčení a certifikáty, vysokoškolské diplomy doklady zdravotní výpisy z rejstříků – obchodní, trestní živnostenský list další listiny – smlouvy, plná moc, zakladatelské listiny Co je superlegalizace dokumentu? Jedná se o velmi složitý proces, díky kterému získá veřejný dokument minimálně dvě osvědčení dokládající jeho pravost. Jedno osvědčení obvykle vydává příslušný s

  • Zdravá strava inspirovaná jinými kulturami

    Z různých kultur se můžeme naučit celou řadu zajímavých věcí. Zkušení nových a tradičních receptů jednotlivých zemí či kultur patří mezi velmi zajímavé oblasti. Mnoho zemí či regionů přišlo na svůj způsob, jak se stravovat zdravě a některá pravidla se rozšířila do celého světa. Středomořská strava Země lemující Středozemní moře jsou sice odlišné a to jak lingvisticky, tak i kulturně či etnicky. Existují však některá témata, která mají společná. Jedním z nich je strava. Její základ tvoří velké množství mořských plodů. Zásady středomořské stravy: Zaměřte se na rostlinné potraviny jako jsou ovoce, zelenina, celá zrna, ořechy a luštěniny. Místo másla použijte olivový olej. Dochucujte spíše bylinkami a kořením než solí. Červené maso používejte jen příležitostně - místo toho konzumujte ryby a drůbež. Výzkumy ukázaly pozitivní souvislosti mezi konzumací tohoto druhy stravy a snížením výskytu srdečních chorob, hladiny cholesterolu a dokonce i nižší riziko výskytu rakoviny. Severská strava Tato