Koupě nemovitosti ve Španělsku – co je potřeba a překlady

Úvodní strana » Magazín » Koupě nemovitosti ve Španělsku – co je potřeba a překlady

Koupě nemovitosti ve Španělsku – co je potřeba a překlady

Koupě nemovitosti ve Španělsku – co je potřeba a překlady

Pokud se rozhodnete pořídit si nemovitost ve Španělsku, musíte se řídit právním řádem tohoto státu. Převod nemovitosti má ve Španělsku na starosti notář. Nemovitost můžete kupovat přímo, nejčastěji prostřednictvím realitní kanceláře a vždy za účasti právního zástupce, kterého má jak kupující, tak i prodávající. Vhodná je také účast soudního tlumočníka.

Jaký je postup koupě? 

Vyberete si nemovitost. Aby pro vás byla zarezervovaná, je potřeba složit rezervační poplatek, případně první ze splátek kupní ceny. Její výše bývá, zpravidla 5-10 % celkové kupní ceny. Jestliže kupující odstoupí od kupní smlouvy, záloha propadne. Odstoupí-li od smlouvy prodávající, je povinen zaplatit pokutu ve výši dvojnásobku složené zálohy.

Jestliže je nemovitost dokončená, uzavírá se smlouva kupní. Pokud je nemovitost rozestavěná, uzavírá se smlouva o smlouvě budoucí.

Jediná legislativní povinnost před zakoupením nemovitosti je získání N.I.E – daňového identifikačního čísla. Pod ním dochází k registraci vlastníka nemovitosti do registru nemovitostí.

Platba kupní ceny se provádí pouze přes účet ve španělské bance. Před koupí je tedy potřeba založit si účet ve Španělsku.

Kupní smlouva představuje notářský zápis o vlastnictví nemovitosti. Ten sestavuje státní notář. Kromě jiného také zablokuje nemovitost na katastru. Po podpisu zápisu požádá nového majitele nemovitosti o registraci i úřadu, který je obdobou našeho katastru nemovitostí a také na španělském finančním úřadu. Změna majitele je zapsána v rozmezí 4-6 měsíců. Doklad potvrzující vlastnictví nemovitosti je již výše zmiňovaný notářský zápis. Notářství také zařizuje úhradu poplatků spojených se vkladem a daní spojených s převodem. Veškeré poplatky a daně platí kupující a to u notáře. Může to být hotově nebo formou šeku.

Obstaráme překlad i tlumočení

Zajistíme tlumočení při celém procesu nákupu nemovitosti i veškeré potřebné překlady. Ať už budete potřebovat přeložit smlouvy, kopie dokladů nebo i emailovou korespondenci, se vším vám pomůžeme, aby byl pro vás proces nákupu co nejjednodušší.  

Vážení klienti,
na Vámi zadané poptávky se snažíme reagovat co nejrychleji, maximálně do 15-ti minut. Tímto způsobem se můžete snadno a rychle dozvědět více informací o našich službách a cenách, aniž byste se jakkoliv zavázali.

Těšíme se na spolupráci s Vámi.

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.*

V dalším kroku prosím nahrajte potřebné soubory.

Pole označená * jsou povinná.