Jak to může dopadnout, když značky nepřekládají?

Úvodní strana » Magazín » Jak to může dopadnout, když značky nepřekládají?

Jak to může dopadnout, když značky nepřekládají?

Jak to může dopadnout, když značky nepřekládají?

Jak podniky expandují na mezinárodní trhy, objevují stále více vzrušujících příležitostí a také nepředvídané výzvy. Globalizace značky jde nad rámec překladu loga nebo sloganu. Organizace také potřebují bez problémů přenést své poselství a hodnoty přes hranice a vytvořit univerzální přitažlivost v mnoha jazycích a kulturách.

Je zde prostor pro mnoho chyb

Ani u největších značek není vždy snadné toho dosáhnout a mnoho z nich selhalo. Pokud jde o marketing v globálním měřítku a zachování poselství dané společnosti, příliš často se stává, že se organizace snaží ubrat a soustředit se pouze na překlady. Ano, je to levnější než investice do průzkumu trhu a investice do lokalizace do rodného jazyka. Investice do nativních překladatelů a zajištění lokalizace vaší značky pro vaše publikum se však vyplácí. Kulturně přizpůsobený obsah pro každý cílový trh ušetří náklady na pozdější opravy chyb.

Vždy začněte průzkumem trhu

Žádné dva trhy nejsou stejné. Nepsaná pravidla etikety, právní předpisy a spotřebitelské chování se v jednotlivých regionech výrazně liší. Když se tedy snažíte přizpůsobit svou značku v mezinárodním marketingu, musíte nejprve provést průzkum trhu a poté naslouchat zpětné vazbě. Cílem je stát se celosvětově uznávanou a vyhledávanou značkou. Někdy společnosti úspěšně přizpůsobí svou značku tak dramaticky, aby vyhovovala umístění nového cílového trhu, a někdy se míjejí účinkem. Jedním ze způsobů, jak efektivně procházet tímto procesem, je zjištění jedinečných potřeb vašich expanzních trhů. 

Udržujte hodnoty své značky a zároveň se přizpůsobujte mezinárodnímu trhu

1) Buďte jedineční, nadčasoví a odolní

Základní identita značky zahrnuje jedinečné hodnoty, které představují to, co značka znamená a co může přinést cílovému publiku. To, jak značka přenese svůj charakter na všechny mezinárodní trhy, na kterých působí, určí v průběhu času její úspěch. Zaměřte své úsilí na vývoj základní identity, která je nadčasová a odolná vůči změnám.

 

2) Rozšiřte svůj záběr

Základní identita značky přesahuje její logo a slogany. Musíte věnovat pozornost tomu, jak se vaše hodnoty a poslání promítají do zámoří. Ujistěte se, že jsou v souladu se základní identitou vaší společnosti. Rozšiřte rozsah svého zaměření tak, aby zahrnoval základní hodnoty vašeho podnikání.

 

3) Pozor na internet

Internet a stále rostoucí spotřebitelské cestování vytvářejí výzvu k udržení oddělených identit místních značek v zámoří. Pokud se vaše domácí publikum setká v zámoří s výrazně odlišnou verzí vaší značky, můžete v jejich očích ztratit integritu. Buďte si jisti, že globální přítomnost vaší značky nepodkope váš domácí trh.

 

Nedělejte chyby, kterých se dopustily tyto velké značky

Představíme si značky, kterým se to nepovedlo a naopak značky, které sklízejí úspěch.

Nike

Před několika lety Nike představil řadu vzorovaných legín inspirovaných tradičními tetováními v jihozápadním Pacifiku. Na Novém Zélandu a v Austrálii vzplanuly protesty a petice, protože návrhy byly považovány za vykořisťovatelské, protože byly příliš podobné tradičním tetování, které nosí samojští muži. Nike v reakci na své zboží stáhl problematické produkty z trhu.

Starbucks

Aby oslovil kulturu Saúdské Arábie, Starbucks upravil své logo tak, že zobrazuje pouze korunu mořské panny. V důsledku toho jejich domácí publikum tuto změnu napomínalo a obviňovalo je, že se starají o misogynní kulturu.

Pera Parker

Slogan „Nevyteče vám do kapsy a neztrapní vás“ pravděpodobně není tím nejlepším firemním sloganem, jaký kdy byl vymyšlen. Když se pera Parker rozšířila do Španělska, marketing nabral spád. Španělský slogan společnosti Parker se vyhnul jak lokalizaci, tak překladu, doslovný překlad byl: „Nevyteče vám do kapsy a neotěhotní vás“.

McDonald's

McDonald's nezaměřuje svou základní identitu na vydávání stejných hamburgerů ve všech svých franšízových prodejnách. Místo toho značka odráží standardy hodnoty a služeb, které převyšují nabídku místních menu. McDonald's efektivně ilustruje identitu své značky tím, že přizpůsobuje své menu v zámoří tak, aby zapadlo do každé jedinečné kultury.

Redbull

Věděli jste, že Redbull není americká značka? Redbull je rakouská značka, která zaměřila svůj sponzoring akcí na místní akce na každém trhu. Od automobilových závodů v USA až po letecké závody ve Spojeném království. Redbull je o krok napřed, aby lokalizoval marketing s místními snahami po celém světě. Dokonce i obaly Redbullu jsou mezinárodní a v žádné konkrétní zemi se nezdají být odlišné. 

Nedělejte zbytečné chyby hned ze začátku

Chcete se vyhnout chybám, které by vás znemožnily? Obraťte se na naší profesionální překladatelskou agenturu. Překlad vašich marketingových materiálů musí být lokalizován do cílové kultury. Odborníci na rodilý jazyk by se měli zapojit do strategického a kreativního procesu, aby se ujistili, že značka vašeho produktu vyniká na jakémkoli trhu a úspěšně se globalizuje. Pouze odborníci mohou provést jednoduché úpravy textu nebo obrázků kampaně, aby se přizpůsobily místnímu prostředí a přesně odrážely základní identitu vaší značky.

Vážení klienti,
na Vámi zadané poptávky se snažíme reagovat co nejrychleji, maximálně do 15-ti minut. Tímto způsobem se můžete snadno a rychle dozvědět více informací o našich službách a cenách, aniž byste se jakkoliv zavázali.

Těšíme se na spolupráci s Vámi.

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.*

V dalším kroku prosím nahrajte potřebné soubory.

Tip: Pokud se Vám úkol zdá těžký, klikněte na tlačítko Jiný úkol

Pole označená * jsou povinná.