Jak na překládání klíčových slov?

Úvodní strana » Magazín » Jak na překládání klíčových slov?

Jak na překládání klíčových slov?

Jak na překládání klíčových slov?

Hledání klíčových slov je definováno jako hledání frází a slov, která uživatelé internetu zadávají do vyhledávacích polí vyhledávačů. Je nezbytné pro optimalizaci pro vyhledávače (SEO) a také při objevování specifického a vhodného obsahu souvisejícího s informacemi, které chce uživatel internetu najít.

Důležitost klíčových slov

Klíčová slova jsou velmi důležitá pro majitele firem, správce webových stránek a marketingové manažery, protože jejich vhodný výběr jim dá dobrou šanci, aby se ve výsledcích vyhledávání zobrazovali na lepších pozicích. Weby s lepšími pozicemi ve vyhledávání mají nejvyšší návštěvnost, proto by mělo být cílem najít klíčová slova, která jsou nejhledanější a na ně web optimalizovat.

Je možné překládat klíčová slova?

To je velmi záludná otázka, protože to má dvě strany. Klíčová slova je možné překládat, protože jsou to koneckonců normální texty. Klíčová slova jsou však kulturně a lingvisticky závislá, protože mluvčí jiných jazyků již při vyhledávání informací online obvykle používají svůj vlastní jazyk. Při doslovném překladu klíčových slov nastává další problém, protože může vést k vytvoření dalšího klíčového slova, které není tak populární jako to původní. Zde je příklad.

 

Anglicky mluvící lidé, kteří se mají brzy vzít, mohou hledat snubní prsten online a použijí k jeho vyhledání obvykle výraz wedding ring. Španělský překlad tohoto slova je anillo de boda. V tomto příkladu byl počet lidí ve Spojeném království, kteří každý měsíc hledali snubní prsten, 74 000. Ve Španělsku však anillo de boda hledalo měsíčně pouze 5 400 lidí. Je zajímavé, že číslo je poměrně malé. Ukázalo se, že španělští mluvčí nepoužívají anillo de boda. Používají slovo alianza, což také znamená snubní prsten. Když to bylo implementováno, výsledky ukázaly, že jej každý měsíc použilo asi 10 000 lidí.

V tomto smyslu se předpokládá, že překlad klíčových slov nebude příliš efektivní. Při pohledu na příklad je velmi jasné, že klíčová slova vyplývající z přeloženého klíčového slova nemusí přinést požadované výsledky, protože čísla by byla nižší. Vede to k nižšímu zapojení, nižší návštěvnosti webu a tím i nižším prodejům. Existují věci, které by se daly udělat, aby se problém vyřešil a říká se tomu plánování klíčových slov.

Plánování/hledání klíčových slov

Když zavádíte SEO kampaň, hledání klíčových slov je prvním krokem, který byste měli udělat. Pomůže vám najít, kam byste měli jít, a určit, zda vaše kampaň probíhá podle plánu. Nalezení správných klíčových slov pomáhá určit touhy, obavy a myšlenky trhu, na který se zaměřujete. Získáte přehled o konkrétních informacích nebo produktech, které vaši potenciální a cíloví spotřebitelé hledají, a také o správných vyhledávacích slovech a frázích, které spotřebitelé používají.

Prvním krokem je mít seznam témat, která si myslíte, že váš cílový trh hledá. Měli byste přemýšlet o tématech, která souvisejí s vaším typem podnikání. Jakmile si uděláte seznam možných témat, která by mohla zajímat váš cílový trh, začněte s průzkumem. Zadejte každé téma do vyhledávacího pole svého oblíbeného vyhledávače a podívejte se na návrhy svého vyhledávače. Jedním z nejpoužívanějších nástrojů k hledání klíčových slov je Plánovač klíčových slov Google, či také Google keyword planner. Zadáte téma a on vám ukáže návrhy kl. slov a to včetně průměrného měsíčního vyhledávání a konkurence.

Mnoho lidí zajímá také, přes jaké výrazy uživatelé hledají třeba na YouTube nebo na sociálních sítích. Obecnější a konkrétnější klíčová slova můžete najít na Wikipedii i na stránkách vašich konkurentů. Existují i další bezplatné nástroje pro výzkum klíčových slov. 

Překlad klíčových slov

Spotřebitelé ze zahraničních trhů dávají přednost vyhledávání informací pomocí svého rodného jazyka. Globální společnosti, které chtějí oslovit tyto zahraniční spotřebitele, musí tedy přijít s vícejazyčnými webovými stránkami. Potřebují mít obsah svých stránek dostupný v jazycích, kterými mluví jejich cíloví spotřebitelé.

 

Překlad klíčových slov nemusí být vždy efektivní a může vést pouze k neúspěchu globální SEO kampaně. Je však také možné provést překlad hledání klíčových slov, pokud si najmete profesionálního překladatele, který je rodilým mluvčím cílového jazyka. Společnosti by měly spolupracovat s překladatelskou společností, která může překladatelům poskytnout důvěrnou znalost jazyka, aby mohli místo standardního překladu používat slova a fráze, které obvykle používají místní spotřebitelé, jak je znázorněno na příkladu snubního prstenu výše.

 

Ačkoli mluvíme o překladu klíčových slov, proces zahrnuje nejen klíčová slova, ale také celý obsah. Klíčová slova jsou zahrnuta v obsahu, který najdou vyhledávací roboti vyhledávačů, aby indexovali vaše webové stránky.

 

Proto je důležité mít dobrou sadu klíčových slov, která mezinárodní publikum používá. Měla by být pečlivě vybrána a analyzována, aby bylo zajištěno, že bude účinná. Měli byste mít kombinaci jednotlivých slov, dvou až čtyřslovných klíčových slov i dlouhých klíčových (longtailová kl. slova). 

 

Dbejte na to, aby tato klíčová slova byla přeložena do místního žargonu, což znamená, že byla přeložena do frází a výrazů, které místní skutečně používají. Tohle je velmi důležité. Protože klíčová slova, která používají místní uživatelé internetu, jsou ta, která používají v každodenním životě. Není vždy možné provést přímý překlad z angličtiny do jiného jazyka.

 

Poté by měl být obsah přeložen a původní klíčová slova nahrazena novou sadou klíčových slov, která byla také přeložena.

 

Překlad obsahu

Ve srovnání s jinými překladatelskými projekty, jako jsou právní nebo lékařské dokumenty, je při překladu webového obsahu větší svoboda. Proto může být překladatel při překladu kreativnější a mít na paměti, že původní sdělení by mělo být zachováno a správně doručeno v cílových jazycích.

Mohou existovat další klíčová slova podle cílového jazyka a je možné je zahrnout. Části obsahu lze pozměnit a přidat další text, opět v závislosti na jazyku, preferencích místních spotřebitelů a požadavcích klienta.

 

Jelikož by klient jednal s různými spotřebiteli, společnost se musí potýkat se spoustou spotřebitelských trendů, preferencí, očekávání a chování. Nejdůležitější věcí je zde spolupracovat s profesionálním, zkušeným a rodilým překladatelem, který dokáže plně zodpovědět překlad výzkumu klíčových slov. Pouze místní by rozuměli termínům, které lze vhodně použít na konkrétním trhu. A pro účely SEO musí být zachována doporučená hustota klíčových slov. Proto, abyste byli úspěšní v globální SEO kampani, je zapotřebí pečlivý průzkum a analýza dat.

Vážení klienti,
na Vámi zadané poptávky se snažíme reagovat co nejrychleji, maximálně do 15-ti minut. Tímto způsobem se můžete snadno a rychle dozvědět více informací o našich službách a cenách, aniž byste se jakkoliv zavázali.

Těšíme se na spolupráci s Vámi.

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.*

V dalším kroku prosím nahrajte potřebné soubory.

Pole označená * jsou povinná.