10 důvodů, proč potřebujete vícejazyčný web
Internet každým dnem roste a pokud chcete udržet krok s dobou, je zapotřebí se zaměřit na vícejazyčné weby. Lokalizace webu pro jednotlivé země přináší mnoho výhod. Pokud o nutnosti vícejazyčného webu pochybujete, představíme si 10 důvodů, proč si ho zajistit.
1. Odklon od anglicky mluvících uživatelů
Dříve bylo pravidlem, že kdo chce poskytovat služby pro zahraničí, ten musí mít web v angličtině a to bez ohledu na to, jakým jazykem se v cílových zemích mluví. Dnes se internet výrazně rozšiřuje i v zemích, kde byl dříve jen vzácností, třeba i v Nigérii nebo jednotlivých zemí Asie. Mnoho specialistů označuje jednotlivé země za nízko rostoucí ovoce, které se dá snadno utrhnout díky tomu, že se web přizpůsobí jazyku dané země. Obsahem v angličtině jistě oslovíte anglicky mluvící země, ale lidé v Belgii, Itálii, Francii, Švédsku a dalších zemích se raději obrátí na weby, které podporují jejich jazyk. Překlad webu do cizího jazyka se ve finále ukazuje jako minimální investice, která může poskytnout obrovský profit.
2. Nákladově efektivní marketingový nástroj
Schopnost komunikovat s mezinárodním publikem v jeho vlastním jazyce nepochybně přinese výsledky a to nejen z hlediska financí, ale i z hlediska marketingu a také vytváření povědomí o značce, službách či produktech. Vícejazyčná webová stránka je z hlediska marketingu nejefektivnějším způsobem, jak získat nové návštěvníky a jak budovat vztahy s potenciálními klienty.
3. Noví zákazníci
V konečném důsledku přináší vícejazyčné webové stránky nové zákazníky. Tím, že jsou vaše stránky potenciálně přístupné pro tisíce lidí, kterým se vaše firma představí na celém světě, si velmi rychle získáte pozornost všech neanglicky mluvících návštěvníků, kteří hledají vaše produkty nebo služby.
4. Prodeje
Přeložením webu do dalších jazyků dáváte firmě příležitost, jak několikanásobně zvednout zisk. Mnoho společností potvrdilo že jim lokalizace webu pro další země zvýšila prodeje i o 400%.
5. Zaměření na zákazníky
Vícejazyčné webové stránky ukazují, že vám zákazníci nejsou lhostejní a že jste vyvinuli zvláštní úsilí proto, aby měli všechny důležité informace k dispozici v svém jazyce. Pokud zákazník cítí, že vám na něm záleží, tak si vás vybere raději než konkurenci.
6. Důvěra
V mnoha kulturách je nakupování přes internet otázkou důvěry. Nakupování na webu v rodném jazyce dává pocit bezpečí a důvěry, protože každý ví, co kupuje. Naopak nakupování na webu v jiném jazyce v lidech vyvolává větší strach a obavy.
7. Kulturní cítění
Vícejazyčná stránka by měla být navržena tak, aby překonávala potenciální kulturní bariéry a to nejen možností volby jiného jazyka, ale třeba i vzhledem a designovými prvky. Pokud bude web obsahově i vzhledově přijatelný, návštěvníci dané země se na něm budu lépe orientovat.
8. Zlikvidujete konkurenci
Chcete-li v dnešním prostředí získat konkurenční výhodu, je třeba myslet dopředu. Mnohé podniky se snaží odlišit od svých konkurentů a vymýšlí různé strategie. Pokud chcete být napřed před konkurencí, rozvíjejte vaši značku na celosvětovém trhu dříve než oni.
9. Správná image
Myslet mezinárodně a podporovat gloalizaci, to je trend, který je aktuálně nejvíce IN. S vícejazyčnou stránkou získáte tu správnou image, která vaší firmu jen podpoří.
10. Vyhledávače
Vyhledávače vám na stránky přivedou více lidí. V mnoha zemích světa nepoužívají pouze největší vyhledávače, jako jsou Google nebo Yahoo, ale mají často své vlastní, které respektují zejména jejich vlastní jazyk (něco jako u nás Seznam.cz). Disponovat webem v jazyce dané země znamená dostat se i do cizích vyhledávačů a získat odtud cenné návštěvníky a klienty.
Pokud přemýšlíte o lokalizaci vašeho webu pro další země, kontaktujte nás a my vám stránky přeložíme do dalších jazyků, abyste mohli růst na globální úrovni.