+420 720 221 398 / +420 242 441 830 Po-Ne 07:00 - 22:00

Zdravá strava inspirovaná jinými kulturami

Z různých kultur se můžeme naučit celou řadu zajímavých věcí. Zkušení nových a tradičních
receptů jednotlivých zemí či kultur patří mezi velmi zajímavé oblasti. Mnoho zemí či regionů přišlo
na svůj způsob, jak se stravovat zdravě a některá pravidla se rozšířila do celého světa.


Středomořská strava
Země lemující Středozemní moře jsou sice odlišné a to jak lingvisticky, tak i kulturně či etnicky.
Existují však některá témata, která mají společná. Jedním z nich je strava. Její základ tvoří velké
množství mořských plodů.
Zásady středomořské stravy:

  • Zaměřte se na rostlinné potraviny jako jsou ovoce, zelenina, celá zrna, ořechy a luštěniny.
  • Místo másla použijte olivový olej.
  • Dochucujte spíše bylinkami a kořením než solí.
  • Červené maso používejte jen příležitostně - místo toho konzumujte ryby a drůbež.

Výzkumy ukázaly pozitivní souvislosti mezi konzumací tohoto druhy stravy a snížením výskytu
srdečních chorob, hladiny cholesterolu a dokonce i nižší riziko výskytu rakoviny.


Severská strava
Tato strava čerpá z jídelníčku lidí, kteří žijí v Norsku, Dánsku, Švédsku, Finsku a na Islandu. Je
velmi podobná té středomořské.
Zásady severské stravy:

  • Zaměřte se na rostlinná jídla, jako je ovoce (hodně bobulí), zelenina (zejména zelí a kořenová zelenina), celá zrna (ječmen, oves a žito) a luštěniny.
  • Místo másla použijte řepkový olej.
  • Jezte tučné ryby - losos, makrely a sledi.
  • Omezte spotřebu masa a když máte maso, jezte malé porce.

Některé studie prokázaly souvislost mezi skandinávskou stravou a snížením rizika výskytu
kardiovaskulárních chorob a diabetu 2 stupně, jakož i potenciál pomáhat při hubnutí.


Francouzská strava
Zásady francouzské stravy:

  • Jezte pomalu, jídlo si vychutnávejte.
  • Konzumujte malé porce, ale častěji.
  • Nejezte na cestě, u jídla se posaďte a jezte v klidu.
  • Během jídla pijte hodně vody

Asijská strava
Tento způsob stravování má celou řadu podobných prvků se stravou středomořskou a severskou,
zejména pokud se jedná o zeleninu, celá zrna a rybí maso.
Zásady asijské stravy:

  • Jezte hodně zeleniny
  • ke každému jídlu si přidejte rýži, nandejte si vždy malé porce.
  • Velmi rychle vás zasytí polévka.
  • Konzumujte velké množství mořských plodů, červené masou pouze 1x měsíčně.
  • Pijte hodně vody a čaje, ale ne s jídlem.
  • Pro servírování používejte malé talířky a misky.

Asijská strava bývá spojována s úbytkem hmotnosti, působí jako prevence proti diabetu a podporuje
zdraví srdce.

Kontaktujte nás kdykoliv přes formulář nebo na telefonním čísle
+420 720 221 398

Nezávazná poptávka překladu

Do 15 minut vám zašleme nezávaznou cenovou kalkulacii

Kontaktujte nás

+420 720 221 398

+420 242 441 830

info@profiprekladatel.cz
Badge

Reference

Náš blog

  • Zdravá strava inspirovaná jinými kulturami

    Z různých kultur se můžeme naučit celou řadu zajímavých věcí. Zkušení nových a tradičních receptů jednotlivých zemí či kultur patří mezi velmi zajímavé oblasti. Mnoho zemí či regionů přišlo na svůj způsob, jak se stravovat zdravě a některá pravidla se rozšířila do celého světa. Středomořská strava Země lemující Středozemní moře jsou sice odlišné a to jak lingvisticky, tak i kulturně či etnicky. Existují však některá témata, která mají společná. Jedním z nich je strava. Její základ tvoří velké množství mořských plodů. Zásady středomořské stravy: Zaměřte se na rostlinné potraviny jako jsou ovoce, zelenina, celá zrna, ořechy a luštěniny. Místo másla použijte olivový olej. Dochucujte spíše bylinkami a kořením než solí. Červené maso používejte jen příležitostně - místo toho konzumujte ryby a drůbež. Výzkumy ukázaly pozitivní souvislosti mezi konzumací tohoto druhy stravy a snížením výskytu srdečních chorob, hladiny cholesterolu a dokonce i nižší riziko výskytu rakoviny. Severská strava Tato

  • Proč některé kultury milují kořeněná jídla a jiné ne?

    Každý kontinent, a někdy i stát, je typický svojí kuchyní a můžete ochutnat tradiční pokrmy, které se oblast od oblasti liší a díky za to, neboť svět je plný kulinářských zážitků. Některé jsou sladké, další zase pikantní. Některé pokrmy jsou jednoduché, další zase složitější. Každá země má k dispozici své vlastní suroviny, některé jsou dokonce typické pro jednotlivé kuchyně. Některé kuchyně dávají přednost kořeněným pokrmům. Mezi země, které používají celou řadu koření, patří především Mexiko a Indie. Něco málo z historie koření Pokud jídlo není dobře ochucené, tak nechutná. Někdy koření může prodloužit trvanlivost pokrmu. Jedna studie, jež se zabývala zkoumáním kuchařských knih napříč kulturami zjistila, že místa s vyšší roční teplotou a tedy i vyšší pravděpodobností kazení potravin, mají tendenci používat více koření. Některé druhy totiž mají silné antimikrobiální vlastnosti. Chutnost pokrmů a zdravotní přínosy jsou však propojeny. Chuť na kořeněná jídla se pravděpodobně vyvinula v p